Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΔΑΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ & ΑΝΟΙΞΗ


 Άγιος Στέφανος 3/7/2013


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με αφορμή ανυπόστατα δημοσιεύματα Δημοτικής Παράταξης που αναπαράγονται και υιοθετούνται, χωρίς το παραμικρό ίχνος έρευνας για την ορθότητά τους,  από site διάφορων «ευυπόληπτων» συμπολιτών μας, που κατά το παρελθόν ισχυρίστηκαν ότι «συνδιαμόρφωναν» πολιτικές και συμμετείχαν σε ανοικτή για το συγκεκριμένο θέμα συγκέντρωση, χωρίς να εκφράσουν την παραμικρή θέση (ποια θέση;;;),  θεωρούμε υποχρέωσή μας να παραθέσουμε αυτούσια ορισμένα κείμενα και επιστολές  και όχι με περικοπές που αλλοιώνουν το περιεχόμενο και την ουσία των γεγονότων.

Πιστεύουμε ότι το αντιπολιτευτικό προς την Δημοτικής μας Παράταξη μένος, θα καταλαγιάσει και οι κύριοι αυτοί θα βλέπουν καθαρότερα τα δημοτικά μας πράγματα προσθέτοντας αξία στη ζωή των συμπολιτών μας και όχι μηδενισμό κάθε πράξης.  

Σημαντικό σημείο θα ήταν και η τοποθέτηση - παρέμβαση του κυρίου Νικητόπουλου Γιάννη Δημάρχου Άνοιξης που από το 2006 παλεύουμε τόσο τα δασικά θέματα όσο και αυτά του λεγόμενου «αναδασωτέου».

Τέλος τους παρακαλούμε να πάψουν να «παίζουν» με θέματα που δεν τα γνωρίζουν γιατί κακό μόνο θα κάνουν.
                                   
Γραφείο Τύπου

Συνημμένα:

  1. Επιστολή Δημάρχου Αγίου Στεφάνου στον Υφυπουργό ΥΠΕΚΑ
  2. Ομόφωνη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αγίου Στεφάνου
  3. Επιστολή Δημάρχου στον κύριο Πρωθυπουργό



Συνημμένο (1)

Προς Υφυπουργό ΥΠΕΚΑ κύριο Θάνο Μωραϊτη  με ημερομηνία 06/01/2010

Θέμα:  Σ.Ν. για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων του Νομού Αττικής

1.      Γενικές Παρατηρήσεις

a.    Το υπό συζήτηση Σ.Ν. φαίνεται να θέλει την «αποτελεσματική προστασία» των δασών, όμως χρησιμοποιεί λάθος τρόπο και λάθος μέσα.
b.   Κατά τη σύνταξή του και κυρίως στην διαδικασία της διαβούλευσης και του κοινωνικού διαλόγου δεν έχουν κληθεί να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης των περιοχών της Αττικής, που επλήγησαν από την πυρκαγιά του Αυγούστου 2009.
c.    Όπως φαίνεται, είναι «προϊόν» συγκεκριμένης ομάδας τεχνοκρατών, οι οποίοι έχουν αποτυπώσει ιδέες και σκέψεις, κάτω από τη δική τους οπτική γωνία.
d.   Απουσιάζει, για ακόμη μια φορά, ο πολεοδομικός σχεδιασμός και δεν λαμβάνονται υπόψη τα Γ.Π.Σ. και τα ρυθμιστικά κάθε περιοχής.
e.    Όλες οι περιοχές που κάηκαν, αντιμετωπίζονται συλλήβδην με τον ίδιο τρόπο, και αντιμετωπίζονται με ένα γενικό περίγραμμα είτε αυτές είναι εντός σχεδίου ή οικισμού προϋφιστάμενου του 1923, είτε είναι εκτός.
f.     Για την κατάρτιση των δασικών χαρτών, θα πρέπει με σαφήνεια να προβλέπεται η διαδικασία η οποία θα λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό των δασών και των δασικών εκτάσεων. Σήμερα, υπάρχει το φαινόμενο, ανάλογα με το τι επιδιώκει κάθε φορά ο χαρακτηρισμός (δάσος ή αγρός) να χρησιμοποιούνται αεροφωτογραφίες διαφορετικών χρονικών περιόδων, που αποτυπώνουν διαφορετικά τη σημερινή πραγματική κατάσταση.
g.    Η κατάργηση της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του νόμου 3208/2003. Με την εν λόγω παράγραφο (3) επιχειρήθηκε να τεθούν συγκεκριμένα κριτήρια προκειμένου μια περιοχή να χαρακτηριστεί ως δάσος ή δασική έκταση. Με το Σ. Ν. τα συγκεκριμένα αυτά κριτήρια καταργούνται. Έτσι, επανέρχεται και πάλι η γενική, αόριστη και ασαφής έννοια του δάσους και των δασικών εκτάσεων του νόμου 998/1979 και επαφίεται στην, κατά το δοκούν, κρίση των υπηρεσιακών – δασικών – παραγόντων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

2.      Ειδική αναφορά για το Δήμο Αγίου Στεφάνου

2.1. Γενικά

Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι, δεν θα αποδεχόμαστε ποτέ να υποστηρίξουμε θέσεις και να υποβάλλουμε προτάσεις, αν αυτές δεν έχουν να κάνουν με το σύνολο της πόλης και αυτές δεν αντιμετώπιζαν τα προβλήματά της.

Η πολιτική του Δήμου μας δεν είναι «ναι σε όλα» για να ικανοποιήσουμε κοντόφθαλμες επιδιώξεις και πρόσκαιρα παραταξιακά κέρδη.

Υιοθετούμε και υποστηρίζουμε τις βασικές αρχές, που αναφέρονται στην προστασία του περιβάλλοντος, την αειφορία και την πράσινη ανάπτυξη.

2.1. Όρια Αγίου Στεφάνου

a.      Τα όρια του οικισμού αρχικά περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. 12033/8.6.1940 πράξη του Γραφείου Σχεδίου Πόλης Αττικοβοιωτίας. Στη συνέχεια, σε εφαρμογή της υπ’ αριθμ. Ε35400/6.12.1975 απόφασης του Υπουργού Δημοσίων Έργων, με την υπ’ αριθμ. 30628/29.3.1985 (ΦΕΚ 311Δ/7-10-1976) απόφαση του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής «περί καθορισμού ορίων οικισμού Αγίου Στεφάνου νομίμως υφιστάμενου του έτους 1923», διευκρινίστηκαν τα άνω όρια και ουδέποτε (όπως προκύπτει από σειρά επιστολών, εγγράφων και αποφάσεων) τέθηκαν υπό αμφισβήτηση, γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν όμοια με όρια του εγγράφου της πολεοδομίας Αθηνών του 1940.

b.      Σύμφωνα με τις κατά καιρούς εκδοθείσες αποφάσεις, ο Άγιος Στέφανος χαρακτηρίζεται σαν οικισμός προϋφιστάμενος του 1923 και βασικό έγγραφο τεκμηρίωσης είναι η σχετική ομόφωνη απόφαση του ΚΣΧΟΠ καθώς και η επιστολή ΥΠΕΧΩΔΕ 48314/22.11.2007.
c.       Με την απόφαση  71164/4551/14.7.1995 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ εγκρίθηκε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Αγίου Στεφάνου, το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο του οικισμού του προ υφιστάμενου του έτους 1923 (ΦΕΚ 561Δ/26-07-1995).

2.2. Προτάσεις

a.      Οριστικοποίηση των ορίων του Αγίου Στεφάνου και καθορισμού ορίων Οικισμού Πευκόφυτου-Σπατατζίκι  (επίσης προϋφιστάμενου του 1923) Αριθμ. 16546/97 Απόφαση ΦΕΚ1109Α/1977,  με νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού (Σχέδιο Πόλης).
b.      Αλλαγή του Γ.Π.Σ. με εφαρμογή ορθολογικότερων μέσων όρων δόμησης κατά πολεοδομική ενότητα (μείωση μέσου συντελεστή δόμησης για την προστασία του πρασίνου όπου απαιτείται)
c.       Παραχώρηση στο Δήμο εκτάσεων που ανήκουν στην Κτηματική Εταιρία Δημοσίου και που βρίσκονται εντός του Οικισμού, οι οποίες θα πρέπει να προστατευθούν από την καταστροφή του πρασίνου.
d.      Αξιοποίηση των μελετών για την ένταξη των Πολεοδομικών Ενοτήτων του Δήμου στο Σχέδιο Πόλης (απαιτείται αποσαφήνιση της πολιτικής του Υπουργείου για τον τρόπο έγκρισης του Σχεδίου Πόλης).
e.      Συμμετοχή εκπροσώπων του Δήμου μας στην επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής, που θα καθορίσει τις περιοχές αναδάσωσης.

Παναγιώτης Βορριάς
Δήμαρχος Αγίου Στεφάνου



Συνημμένο (2)

Ομόφωνη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αγίου Στεφάνου (Αριθμός Πρωτοκόλλου 8619)

ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΤΗΣ 29/07/2010

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση, που έληξε  τη Δευτέρα 19 Ιουλίου, το προσχέδιο Νόμου με τίτλο: «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες Διατάξεις».

Στο άρθρο 24 παράγραφος 1 εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του μόνο οικισμοί που οριοθετήθηκαν με διατάξεις Π.Δ. του 1979 και όχι οικισμοί που είχαν οριοθετηθεί με βάση παλαιότερες διατάξεις.

Στην περίπτωση του Αγίου Στεφάνου και της Άνοιξης, τα όρια του οικισμού είχαν ήδη προσδιοριστεί από το 1940, ενώ έχει εγκριθεί και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο στο οποίο φαίνονται τα όρια του οικισμού.

Οι Δήμοι Αγίου Στεφάνου και Άνοιξης εμμένουν  στην ήδη εκφρασθείσα άποψη-θέση τους, ότι έχουν σαφή και αδιαπραγμάτευτα όρια οικισμού προϋφιστάμενα του 1923 τα οποία ουδέποτε ακυρώθηκαν ή ανακλήθηκαν και εξακολουθούν σε κάθε περίπτωση να παραμένουν ισχυρά και δεσμευτικά για όλες τις δημόσιες αρχές και υπηρεσίες.

Για τις πόλεις του Αγίου Στεφάνου και της Άνοιξης, δεν είναι συνταγματικά και ηθικά ανεκτή η δυσμενής μεταχείριση, που επιβάλλεται από το άρθρο 24 του εν λόγω σχεδίου νόμου, σε βάρος παλαιών οικισμών προϋφιστάμενων του 1923, που είχαν ήδη οριοθετηθεί.  Πρέπει να αλλάξει η διατύπωση του προσχεδίου νόμου και να προστεθούν και οι περιπτώσεις οικισμών, που εξαιρούνται από τις διατάξεις του.

Οι θέσεις αυτές του Δήμου Αγίου Στεφάνου και της Άνοιξης, όπως περιγράφονται αναλυτικά σε επισυναπτόμενο σημείωμα, κατατέθηκαν στο ΥΠΕΚΑ στις διαδικασίες διαβούλευσης για το ανωτέρω νομοσχέδιο.

Οι Δήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι των Δήμων Αγίου Στεφάνου και Άνοιξης μαζί με κατοίκους  να επιδώσουν και συζητήσουν με την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΚΑ τις ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων.

Επίσης οι παραπάνω αναφερόμενοι να επιδώσουν τις αποφάσεις και στην οικία του κυρίου Πρωθυπουργού στο Καστρί αφού είναι και ο ίδιος Βουλευτής της Περιφέρειας Αττικής.

Καλούμε τους δημότες των Πόλεών μας  να υπογράψουν μαζικά την παρούσα κοινή απόφαση των Δημοτικών Συμβουλίου Αγίου Στεφάνου και Άνοιξης, ώστε να εκφρασθεί μαζικά η άποψη των κατοίκων γι΄ αυτό το καίριας σημασίας ζήτημα, που μας αφορά όλους.


Συνημμένα: Τεκμηρίωση θέσεων
  

Παναγιώτης Βορριάς
Δήμαρχος




ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ
(Σχέδιο Νόμου άρθρο 24 Ι)


Το ζήτημα της οριοθέτησης των οικισμών προ του 1923 αντιμετωπίζονταν, έμμεσα, από το ίδιο το Ν.Δ. του 1923 «περί σχεδίων πόλεων, κωμών, συνοικισμών κλπ.», και μάλιστα από το άρθρο 14 (βλ. ιδίως τις παραγράφους του 4 και 5) :

«1. Επί των γηπέδων των περιλαμβανομένων εντός ζώνης κειμένης πέριξ των τελευταίων ορίων των κατά τα ανωτέρω εγκεκριμένων σχεδίων επιτρέπονται αι εργασίαι δομήσεως υπό ορισμένους όρους και περιορισμούς ως προς το εμβαδόν και τας διαστάσεις  των γηπέδων και τον όγκον των επ' αυτών ανεγειρομένων κτιρίων, εφαρμοζομένων αναλόγως και ως προς ταύτας των σχετικών διατάξεων του άρθ. 9 .Οι ανωτέρω όροι και περιορισμοί κανονίζονται δια Δ/των, εκδιδομένων μετά γνώμην του συμβουλίου των δημοσίων έργων δι' εκάστην πόλιν, δύνανται δε να διαφέρωσι κατά τμήματα ζώνης της αυτής πόλεως" (αντικ.παρ.1 από παρ. 5 του άρθρου μόνου του Ν.Δ. της 3/17 Δεκ. 1925).
2. Εφ' όσον επί των κατά τα ανωτέρω γηπέδων ανεγείρονται κτίρια, οι ιδιοκτήται αυτών υποχρεούνται εις την ίδρυσιν και συντήρησιν δενδροφυτειών εις ας θέσεις και καθ' ον τρόποιν θέλει καθορίζει η αρμοδία τεχνική υπηρεσία .
3. Τα όρια της κατά την προηγουμένην παράγραφον ζώνης καθορίζονται εις εκάστην περίπτωσιν δια Β.Δ/τος, εκδιδομένου μετά γνώμην του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου και του συμβουλίου των δημοσίων έργων, εφ' όσον δε δεν ορίζονται, ως άνω τα ειρημένα όρια, η ζώνη θεωρείται αυτοδικαίως υφισταμένη και έχουσα πλάτος πεντακοσίων μέτρων. Το πλάτος της ζώνης, άπαξ ορισθέν, δύναται να αυξηθή, αλλ' ουχί και να μειωθή, εν περιπτώσει δ' επεκτάσεως του σχεδίου εντός της ζώνης θεωρείται και αύτη αυτοδικαίως επεκτεινομένη εν εκάστη θέσει κατά το πλάτος της αντιστοίχου επεκτάσεως του σχεδίου εν τη ιδία θέσει.
4. Αι διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου περί ζωνών ισχύουσι και ως προς τας δυνάμει των μέχρι τούδε ισχυουσών διατάξεων υφισταμένας ζώνας πόλεων κλπ. δύνανται δε να εφαρμόζωνται αναλόγως, εν όλω ή εν  μέρει, και επί πόλεων, κωμών και συνοικισμών μη εχουσών έτι εγκεκριμένον σχέδιον. Εν τη τελευταία ταύτη περιπτώσει ως όρια δια τον καθορισμόν της ζώνης λαμβάνονται αι εις τα άκρα της πόλεως, κώμης κλπ. υπάρχουσαι οικοδομαί.
5. Δια πάσαν τυχόν αμφιβολίαν ως προς τα όρια και την εν γένει θέσιν ζώνης κατά την εφαρμογήν των σχετικών διατάξεων του παρόντος Δ/τος, αρμοδία όπως αποφανθή είναι η επί της εφαρμογής αυτού τεχνική υπηρεσία του υπουργείου της Συγκοινωνίας, εν περιπτώσει δ' ενστάσεως των ενδιαφερομένων κατά των αποφάσεων της υπηρεσίας ταύτης αποφασίζει ανεκκλήτως ο επί της Συγκοινωνίας υπουργός μετά σχετικήν γνώμην του συμβουλίου δημοσίων έργων». 

Είναι προφανές, ότι με τις διατάξεις του στο άρθρο 14, ο νομοθέτης της εποχής, σε μια χώρα που παρουσίαζε πρωτοφανείς ρυθμούς πληθυσμιακής αύξησης εξαιτίας της εισροής προσφύγων και της υψηλής γεννητικότητας του γηγενούς πληθυσμού, ήθελε να ανταποκριθεί στους ταχείς ρυθμούς οικιστικής επέκτασης, οι οποίοι πολύ γρήγορα καθιστούσαν απαρχαιωμένο και εκτός πραγματικότητας το όποιο σχέδιο πόλης, κώμης, συνοικισμού κλπ. Επιπλέον, ενόψει του γεγονότος ότι μόνο μια μικρή μειοψηφία των τότε υφιστάμενων πόλεων/κωμών διέθετε εγκεκριμένο σχέδιο, προέβλεπε τον καθορισμό μιας τέτοιας ζώνης και σε οικισμούς προϋφιστάμενους του 1923 χωρίς σχέδιο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, για την επείγουσα αναγκαιότητα καθορισμού μιας τέτοιας ζώνης,  το γεγονός ότι  σε περίπτωση απραξίας ή αδυναμίας ή απλά σκόπιμης παράλειψης της διοίκησης να οριοθετήσει αυτή τη ζώνη με βασιλικό διάταγμα κατά την παράγραφο 3 του ως άνω άρθρου 14, τότε τα όρια της ζώνης ορίζονταν από τον ίδιο το νόμο σε 500 μέτρα από τα όρια του σχεδίου. Σε περίπτωση όπου επρόκειτο για οικισμούς χωρίς σχέδιο (όπως ήταν εν προκειμένου και ο οικισμός Μπογιατίου (Αγ.Στεφάνου, αφού το ρυμοτομικό διανομής δεν εκάλυπτε ολόκληρη την έκτασή του), τότε τα όρια της ζώνης ξεκινούσαν από τις οικοδομές που υπήρχαν «εις τα άκρα της πόλεως, κώμης κλπ.», δηλ. εις τα άκρα του οικισμού προϋφιστάμενου του 1923. 
Ως προς τα εν λόγω άκρα του οικισμού, η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 14 όριζε ότι «ως όρια δια τον καθορισμόν της ζώνης λαμβάνονται αι εις τα άκρα της πόλεως, κώμης κλπ. υπάρχουσαι οικοδομαί». Επρόκειτο, δηλ., για πραγματικά περιστατικά, η διαπίστωση των οποίων, ενόψει και των συνθηκών της εποχής, μπορούσε να γίνει μόνον επί τόπου από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες. Την σχετική ευθύνη ανέθετε λοιπόν ρητά ο ίδιος ο νόμος στην τεχνική υπηρεσία του Υπουργείου επί της Συγκοινωνίας (άρθρο 14 παρ. 5). Είναι προφανές, ότι διαδικαστική αφετηρία και προϋπόθεση  για τον καθορισμό της ως άνω ζώνης, σε περίπτωση οικισμού προ του 1923, ήταν καταρχήν η βάσει της υφιστάμενης πραγματικότητας οριοθέτηση του οικισμού από την τεχνική υπηρεσία, δηλ. η διαπίστωση και επίσημη αποτύπωση από την τεχνική υπηρεσία των οικοδομών που υπάρχουν «εις τα άκρα» του συνοικισμού και προσδιορίζουν, σύμφωνα με την ρητή ως άνω διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 14,  τα όριά του, που αποτελούν συνάμα και σημεία εκκίνησης της πέραν του οικισμού ζώνης. Αφού προσδιορισθούν με αυτό τον τρόπο τα όρια του οικισμού, στη συνέχεια ακολουθεί η δεύτερη φάση, δηλ. ο καθορισμός των ορίων της ζώνης με Β.Δ. κατά το άρθρο 14 παρ. 3, σε περίπτωση δε όπου για οποιοδήποτε λόγο δεν καθοριστεί η ζώνη, τότε ισχύει, για τον καθορισμό της ζώνης, το εκ του νόμου πλάτος των 500 μέτρων, από τα κατά την παρ. 5 του άρθρου 14 καθορισθέντα όρια του οικισμού.
Στην περίπτωση του οικισμού Αγ.Στεφάνου, η κατά νόμο (άρθρ. 14 παρ. 5 Ν.Δ. 1923) αρμόδια τεχνική υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών, δηλ. το Γραφείο Σχεδίου Πόλεων του Υπουργείου Συγκοινωνιών, προσδιόρισε τα όρια του οικισμού με την 12033/8-6-1940 Γ.Σ.Π.Α.Β. πράξη της, βάσει του άρθρου 14 παρ. 4 του Ν.Δ. του 1923 και της 44130/1939 σχετικής Υπουργικής Απόφασης, εφαρμόζοντας εν προκειμένω πιστά τους όρους, τις προϋποθέσεις και την διαδικασία που ορίζονται στο άρθρου 14 του Ν.Δ. του 1923.  Συνεπώς τα όρια του οικισμού προ του 1923 Αγ.Στέφανος έχουν διαπιστωθεί από το 1940 σύμφωνα με το νόμο (άλλωστε η εν λόγω πράξη του ΓΣΠΑΒ ουδέποτε ακυρώθηκε ή ανακλήθηκε), εξακολουθούν δε σε κάθε περίπτωση να παραμένουν ισχυρά και δεσμευτικά για όλες τις δημόσιες αρχές και υπηρεσίες.


Συνημμένο (3)

Επιστολή προς κύριο Πρωθυπουργό της 17/09/2010 και αριθμό πρωτοκόλλου 10308

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σας υποβάλλω συνημμένα την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου, η οποία υπεβλήθη και στο Γραφείο της κυρίας Υπουργού ΥΠΕΚΑ (αριθμ. πρωτ.8910/14.9.2010) με εκατοντάδες υπογραφές Δημοτών μας σχετικά με το Προσχέδιο Νόμου για την “Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις. Σχετική ενημέρωση έχει γίνει και στον κύριο Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης.

Επιπρόσθετα, κύριε πρωθυπουργέ, θα ήθελα να απευθυνθώ και προσωπικά σε σας, ως άνθρωπο με ιδιαίτερη ευαισθησία για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ως θερμό συμπαραστάτη του εθελοντισμού, ως γείτονά μας:

  • ο οικισμός μας (όπου σήμερα ζουν περίπου 20.000 άνθρωποι) διαθέτει νόμιμα και έγκυρα όρια από το 1940 και δεν περιλαμβάνει ούτε ένα αυθαίρετο κτίσμα (σπάνια περίπτωση στην Ελλάδα!). Οι κάτοικοί του είναι απόγονοι προσφύγων και ακτημόνων καλλιεργητών που αποκαταστάθηκαν και, βέβαια, πολλοί ακόμη άνθρωποι που ήλθαν κατά τις τελευταίες δεκαετίες και εγκαταστάθηκαν εδώ, αγοράζοντας νόμιμα τα οικόπεδά τους και κτίζοντας με άδειες της πολεοδομίας και, γενικά, με όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις και διαδικασίες τα σπίτια τους. Όλοι έχουν πληρώσει τα τέλη, τα παράβολα, τους φόρους, το ΙΚΑ και γενικά οτιδήποτε προβλέπεται από τη νομοθεσία προκειμένου να στεγαστούν.

  • Όλους εμάς στον Αγ. Στέφανο μας ενώνει η αγάπη μας για όμορφο φυσικό περιβάλλον που μας χαρίζει αυτός ο τόπος. Αυτή η αγάπη για την φύση του Αγ. Στεφάνου βοήθησε εμάς τους πρόσφυγες να ριζώσουμε γρήγορα στη νέα μας πατρίδα και ήταν και το βασικό κίνητρο για τους πολλούς ακόμη συμπολίτες μας που αποφάσισαν να έλθουν και να εγκατασταθούν εδώ κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

  • Απτή απόδειξη αυτής της αγάπης μας για την ιδιαίτερη πατρίδα μας και το περιβάλλον της, αποτελεί άλλωστε και η ισχυρή ανάπτυξη του περιβαλλοντικού εθελοντισμού στην πόλη μας. Ο δήμος μας διαθέτει μια μεγάλη και ισχυρή ομάδα εθελοντών πυροσβεστών που έδωσαν με αυταπάρνηση μια σκληρή μάχη, ενάντια στις καταστροφικές πυρκαγιές του 2009, συμβάλλοντας στη σωτηρία του οικισμού, αλλά και πολλών δασικών εκτάσεων. Πρόσφατα δε τιμήθηκε για τις υπηρεσίες του από τον κύριο Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

  • Δυστυχώς, όμως, εδώ και μερικά χρόνια η πόλη μας έχει στοχοποιηθεί και κατασυκοφαντείται συστηματικά, από ανθρώπους που με προχειρότητα και επιπολαιότητα δημιούργησαν λανθασμένες εντυπώσεις, διασπείροντας ψεύδη και ανακρίβειες. Η αλήθεια είναι ότι και στον πολεοδομικό του σχεδιασμό (με προσπάθειες δεκαετιών!) ο δήμος μας, είχε καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια για ήπια και φιλική προς το περιβάλλον οικιστική ανάπτυξη (πολύ χαμηλοί συντελεστές, διασφάλιση ελεύθερων χώρων κλπ.), όμως κάποιοι προτιμούσαν το «μη σχέδιο» από το σχέδιο και πάλεψαν με κάθε τρόπο ενάντια στον πολεοδομικό σχεδιασμό και την ήπια οικιστική ανάπτυξη, ζημιώνοντας, τελικά, το περιβάλλον.

  • Στόχος μας είναι να προχωρήσει ο πολεοδομικός σχεδιασμός στις περιοχές μας, με φιλικούς προς το περιβάλλον όρους. Αυτός ο σχεδιασμός θα πρέπει να τηρήσει όμως και τα όρια του προ του 1923 οικισμού μας, εντός των οποίων ήδη κατοικούν χιλιάδες καλόπιστοι και νομοταγείς πολίτες που διακρίνονται για την αγάπη τους για το περιβάλλον. Δυστυχώς όμως, τόσο στο προσχέδιο νόμου όσο και στις απόψεις που διατύπωσαν, κατά την συνάντησή μας στο ΥΠΕΚΑ, ορισμένοι σύμβουλοι, αποτυπώνεται μια εξωπραγματική και μαξιμαλιστική προσέγγιση, η οποία απειλεί να προκαλέσει σφοδρότατη κοινωνική σύγκρουση, παρακάμπτοντας με πρωτοφανή αλαζονεία τα νόμιμα δικαιώματα, τα όνειρα και τους κόπους ζωής χιλιάδων ανθρώπων που εμπιστεύτηκαν την Πολιτεία.

  • Είναι εντελώς παράλογο να αμφισβητούνται ή και να αγνοούνται (στο προσχέδιο του νομοσχεδίου) τα όρια του οικισμού Αγ. Στεφάνου, την ώρα όπου η ίδια η διοίκηση επί δεκαετίες ακολουθούσε πιστά αυτά ακριβώς τα όρια. Δεν είναι δυνατό να φέρνουμε χιλιάδες νομοταγείς φορολογούμενους πολίτες σε χειρότερη θέση από ιδιοκτήτες αυθαιρέτων. Είναι βέβαιο ότι οι πολίτες αυτοί θα αντιδράσουν με κάθε τρόπο, θα προσφύγουν τόσο στα ελληνικά όσο και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, όπου σίγουρα θα δικαιωθούν, με αποτέλεσμα να δυσφημιστεί για μια ακόμη φορά η χώρα μας. Ποιος έλληνας ή ξένος επενδυτής θα φέρει τα χρήματά του στη χώρα μας όταν θα μάθει ότι ακόμη και οι νομοταγείς μικροϊδιοκτήτες κατοικιών «βρέθηκαν στον αέρα» μετά από δεκαετίες, επειδή το ελληνικό κράτος παλινδρομεί και συνεχώς αλλάζει στάση χωρίς να υπολογίζει τα δικαιώματά τους; Ποιος θα εμπιστευθεί την ελληνική Πολιτεία, μετά από όλα αυτά;

  • Πιστεύω, κύριε πρωθυπουργέ, ότι αυτό το λίγο κεφάλαιο εμπιστοσύνης που μας απέμεινε, θα πρέπει να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού και να μην το μηδενίσουμε από στείρο δογματισμό. Απευθύνω έκκληση στην ανθρωπιά και την αίσθηση εθνικού συμφέροντος που σας διακρίνει. Σας ζητώ λοιπόν να παρέμβετε, προκειμένου να ακούσει η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ όλες τις πλευρές και να σεβαστεί τα νόμιμα δικαιώματα καλόπιστων πολιτών. Όλοι μας επιθυμούμε τον πολεοδομικό σχεδιασμό και είμαι σίγουρος ότι, αν πρυτανεύσει η λογική, θα είναι κερδισμένοι και οι άνθρωποι και το περιβάλλον και η αξιοπιστία της Πολιτείας μας.

Με  βαθύ  σεβασμό

Παναγιώτης Βορριάς