Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΟΥ & ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ Δ.Κ. ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ: 03/06/2013


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κείμενο εργασίας
(Σύνταξη -  Επιμέλεια Γιάννης Φωτάκης)

Την Πέμπτη 30/05/2013, έγινε ειδική προγραμματισμένη συνάντηση, προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα ζητήματα που αναφέρονται στο θέμα.

Θέμα : Συζήτηση για τα ζητήματα φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, της Δ. Κ. Διονύσου, προκειμένου να συγκεκριμενοποιηθούν οι θέσεις της παράταξης «Συμμαχία για τον Πολίτη».

Συμπερασματικά, οι θέσεις που διατυπώθηκαν, ανά ζήτημα, έχουν ως εξής :

Α. Γενική θέση

Αναγνωρίσθηκε ότι τα προβλήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον της Δ.Κ. Διονύσου, έχουν γενικότερη σημασία, που υπερβαίνει ακόμη και την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Διονύσου και αφορούν το Λεκανοπέδιο Αττικής, αφού συνιστούν μαζί με παραπλήσιες περιοχές, ένα εκ των δύο βασικών πνευμόνων της Αττικής (Πεντέλη) (ο άλλος είναι η Πάρνηθα, η οποία, πρόσφατα, έχει υποστεί φυσική καταστροφή).

Η αναγνώριση αυτή αποτελεί και το βασικό πλαίσιο, προκειμένου να διατυπωθούν, εν συνεχεία, οι ειδικές θέσεις της παράταξης.

Β. Ειδικές θέσεις

1. Περιοχή Κόκκινο Χωράφι.

Αποτελεί τμήμα του αιωνόβιου δάσους της ευρύτερης περιοχής και πέραν της Δ.Κ. Διονύσου, επεκτείνεται και στη Δ. Κ. Δροσιά. Είναι ιδιωτική δασική έκταση, εκτός σχεδίου, και η θέση μας είναι ότι «παραμένει ως έχει ο δασικός χαρακτήρας αυτής».

2. Περιοχή Αιωνόβιου Δάσους (ιδιοκτησία Εθνικής Τράπεζας).
Και αυτή αποτελεί τμήμα του Αιωνόβιου Δάσους της ευρύτερης περιοχής, με έκταση περί τα 300 στρέμματα. Έχει ενταχθεί στο σχέδιο πόλης, παρά το ότι επρόκειτο για Δασική έκταση, ήδη από το έτος 1928, χωρίς μέχρι σήμερα να οικοδομηθεί.

Η θέση μας είναι ότι «παραμένει ως έχει ο δασικός χαρακτήρας αυτής και επ’ ουδενί δεν οικοδομείται».

Εφ’ όσον, ευοδωθούν δικαστικές προσφυγές της Εθνικής Τράπεζας για οικιστική αξιοποίηση της περιοχής, η παράταξη θεωρεί ότι η Πολιτεία, μπορεί να συμβάλει στην υλοποίηση της παραπάνω θέσης μας, με την παραχώρηση στην Εθνική Τράπεζα άλλης Δημόσιας Έκτασης που διαθέτει (μέσω θεσμού Τράπεζας γης).

3. Τ.Υ.Π.Ε.Τ.

Αποτελεί έκταση επιφάνειας στρεμμάτων, η οποία αποτελούσε τμήμα της ευρύτερης έκτασης του εδαφίου 2 που είχε ενταχθεί στο Πολεοδομικό Σχέδιο το έτος 1928.

Το έτος, τροποποιήθηκε το ρυμοτομικό σχέδιο, και η έκταση αυτή μετατράπηκε σε ένα οικοδομικό τετράγωνο με χρήση κατασκήνωσης και έκτοτε, λειτουργεί με τη χρήση αυτή. Είχε προηγηθεί η αγορά της έκτασης, από το Τ.Υ.Π.Ε.Τ.

Η θέση της παράταξης, θα μπορούσε να ήταν, ότι η χρήση αυτή παραμένει ως έχει, όσο το επιθυμεί το Τ.Υ.Π.Ε.Τ., αφού ουσιαστικά, το εν λόγω Ταμείο, όλα αυτά τα χρόνια έχει σεβαστεί το φυσικό περιβάλλον και δεν έχει αλλάξει , ουσιαστικά, το δασικό χαρακτήρα της έκτασης.
Σε περίπτωση δε, εγκατάλειψης αυτής, εφ’ όσον το ΤΥΠΕΤ, επιδιώξει την αξιοποίησή της μέσω πολεοδόμησης, αυτή δεν μπορεί, επ’ ουδενί, να συμβεί. Και για τη περίπτωση αυτή, όπως προηγουμένως, η Πολιτεία, μπορεί να συμβάλει στην υλοποίηση της θέσης μας περί μη πολεοδόμησης, με την παραχώρηση στο ΤΥΠΕΤ, άλλης Δημόσιας Έκτασης που διαθέτει (μέσω θεσμού Τράπεζας γης).

Όμως το έτος η Δημοτική Αρχή κ. Σωτηρίου, προσέφυγε δικαστικά, διεκδικώντας να της αποδοθούν, μετά την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, μέσω πράξης αναλογισμού, έκταση 46 στρεμμάτων, όσων δηλ. κατελάμβαναν οι πρώην οδοί στο Ο.Τ. της Κατασκήνωσης.
Εν τω μεταξύ, η διεκδίκηση αυτή έχει σχεδόν τελεσιδικήσει δικαστικά και έχει καθορισθεί τιμή μονάδος, για αποζημίωση. Η Δ.Κ. Διονύσου, έχει διχασθεί, αν θα πρέπει να υπάρξει αποζημίωση, ή τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου και απόδοση της έκτασης των 46 στρεμμάτων.

Η θέση μας, επί του ειδικού αυτού θέματος είναι ότι σε κάθε περίπτωση, η τροποποίηση θέτει αφ’ εαυτής το θέμα νέας ρυμοτόμησης με ότι αυτή συνεπάγεται. Αν η εκδοχή αυτή αποκλεισθεί, τότε, θα μπορούσε να είναι η λύση. Μέχρι τότε, ούτως η άλλως το φυσικό περιβάλλον προστατεύεται.

Σε κάθε περίπτωση, είτε με τη σημερινή εικόνα της έκτασης, είτε μετά την ενδεχόμενη παραχώρηση των 46 στρεμμάτων, είτε μετά την εξαγορά αυτών στην καθορισθείσα τιμή, η έκταση δεν οικοδομείται (βλ. τη διατύπωση της θέσης της παραγράφου 3 του παρόντος εδαφίου).

4. Περιοχή Αλεξανδρέϊκα.

Αποτελεί την παλαιότερη περιοχή, που κατοικήθηκε στη Δ. Κ. Διονύσου, με αρκετά κτίσματα.

Θέση μας ότι αποτελεί ηθική υποχρέωση, όλων η στήριξη της επιδίωξης των κατοίκων για ένταξη στο Σχέδιο Πόλης.  Προϋπόθεση, η ακριβής οριοθέτηση της περιοχής ένταξης.

Προϋπόθεση, η ακριβής οριοθέτηση της περιοχής ένταξης.

5. Περιοχή Πλατύ Χωράφι.

Είναι η περιοχή εκατέρωθεν της οδού «Βωμού Διονύσου» που οδηγεί από τη Λ. Διονύσου στον οικισμό Ραπεντώσας, καθώς και της παραλλήλου αυτής οδού «Μικρών Διονυσίων», και αφορά περίπου 25 αγροτεμάχια, έκτασης περί τα 75 στρέμματα.

Πριν ενταχθεί και η περιοχή αυτή στη ζώνη Γ Προστασίας Πεντελικού, αποτελούσε χορτολειβαδική ζώνη και περιοχή εκτός σχεδίου.

Με το καθεστώς αυτό, ορισμένοι κάτοικοι, έχουν εκδώσει και οικοδομικές άδειες, ενώ μετά την ένταξη στην παραπάνω ζώνη προστασίας, υπήρξε εμπλοκή.Έκτοτε από το έτος 1984, με αποφάσεις όλων των Κοινοτικών-Δημοτικών Συμβουλίων Δ.Κ. Διονύσου, στηρίζεται η θέση ένταξης στο σχέδιο πόλης της, εν λόγω περιοχής.

Θέση μας αποτελεί, η στήριξη των ιδιοκτητών – κατοίκων, για ένταξη της περιοχής στο σχέδιο Πόλης.

Προϋπόθεση, η ακριβής οριοθέτηση της περιοχής ένταξης.

6. Οικοδομικά τετράγωνα Α.

Αποτελεί σύνθετη και περίπλοκη περίπτωση.

Η ένταξη των τετραγώνων αυτών στην οικιστική περιοχή της Δ. Κ. Διονύσου, το 1979 έχει συμβεί, τουλάχιστον με παράτυπο τρόπο, αφού μέχρι τότε, οι περιοχές των τετραγώνων αυτών ήταν είτε εκτός σχεδίου (η τροποποίηση του 1979 δεν αφορούσε επέκταση σχεδίου πόλης), είτε την τροποποίηση κοινοχρήστων χώρων σε Ο.Τ., χωρίς πρόβλεψη, της νόμιμης αντικατάσταση αυτών με άλλους.

Ταυτόχρονα όλα αυτά τα έτη υπάρχουν αγοραπωλησίες οικοπέδων, στα εν λόγω, τετράγωνα και έχει γίνει οικοδόμηση σε αρκετά εξ αυτών.
Παρ’ όλο που οι παραπάνω αγοραπωλησίες έχουν γίνει σε χαμηλότερες τιμές της αγοράς, η Παράταξη μας αναγνωρίζει ότι υφίσταται κοινωνικό ζήτημα.

Από την άλλη πλευρά, η ενδεχόμενη επιλεκτική πολιτική του Δήμου (υπέρ μόνον όσων έχουν οικοδομήσει), κατά πάσα πιθανότητα, λόγω των υφισταμένων συνταγματικών διατάξεων, θα οδηγήσει σε απώλεια, άλλων σημαντικών εκτάσεων από το Δήμο, επειδή η θέση αυτή θα συμπαρασύρει και τις εκτάσεις αυτές.

Να ληφθεί υπόψη ότι η Δημοτική Αρχή, κ. Δαρδαμάνη, έχει δηλώσει όλες τις παραπάνω ιδιοκτησίες, ως Δημοτικό στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Η συζήτηση, για το θέμα, θα συνεχισθεί.

Γ. Προοπτική συγκεκριμενοποίησης των θέσεών μας.

Αποφασίσθηκε:
  •      Να υπάρξει ακόμη ένα επίπεδο παρόμοιας συζήτησης, με την παρουσία στελεχών του Οργανισμού Αθήνας.
  •       Κατά τη συζήτηση αυτή και με την παρουσία των εν λόγω τεχνοκρατών , θεωρείται ότι θα εμπλουτισθούν και συγκεκριμενοποιηθούν οι εν λόγω θέσεις.
  •              Να συνεχισθεί η συζήτηση και για τα ζητήματα δομημένου περιβάλλοντος.
  •       Να δοθούν οι τελικές θέσεις σε δημόσια διαβούλευση για συζήτηση.



Γραφείο Τύπου