Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Πρόταση για ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για συζήτηση του θέματος των Διοδίων

Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου, συνεδρίαση 22ας Νοεμβρίου 2011.
Ο δημοτικός σύμβουλος της ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ κ. Παναγιώτης Μπιτάκος  παρεμβαίνει για την σχεδιαζόμενη σύντομα τοποθέτηση διοδίων στον κόμβο Αγίου Στεφάνου με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
Και προτείνει στη δημοτική αρχή και τις παρατάξεις της μειοψηφίας, την επόμενη εβδομάδα, σε ειδική εμβόλιμη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να συζητηθεί αναλυτικά το θέμα, να αποφασιστεί συγκεκριμένο πλαίσιο δράσεων και να εκδοθεί σχετικό Ψήφισμα.
Η παρέμβαση:


ΙΣΤΟΡΙΚΟ των Διοδίων στον κόμβο Αγίου Στεφάνου
Η τοποθέτηση τους προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, που υπέγραψε το 2007 ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς με τη Νέα Οδό ΑΕ. Η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή με την ψήφο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.  Η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος είχε υιοθετήσει το δόγμα  - οι πολίτες μέσω των διοδίων να χρηματοδοτούν την κατασκευή των νέων οδικών αξόνων της χώρας. Ταυτόχρονα, περιφρόνησε πλήρως το διάλογο με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και τις προβλέψεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας - πρακτικής, που θέτουν ως απαραίτητη προϋπόθεση την ύπαρξη σύγχρονων και ασφαλών παράδρομων. Καμιά από αυτές τις προϋποθέσεις δεν τηρήθηκε.


Στις αρχές του 2009, η παραχωρησιούχος εταιρεία ξεκίνησε προκαταρκτικές εργασίες για την τοποθέτηση διοδίων στον κόμβο αυτό, όπως και εκείνον της Βαρυμπόπης.
Είχε προηγηθεί η υπέρογκη αύξηση των διοδίων στο σταθμό των Αφιδνών, με αποτέλεσμα πολλά αυτοκίνητα –ιδιαίτερα νταλίκες και φορτηγά, προκειμένου να τα αποφύγουν, να περνούν στον παράδρομο της Εθνικής. Οι συνέπειες ήταν ιδιαίτερα δυσάρεστες και αρνητικές – υποβάθμιση, κυκλοφοριακό κομφούζιο, υπέρμετρη αύξηση της ρύπανσης και ηχορύπανσης, σοβαροί κίνδυνοι ατυχημάτων.
Τότε, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Αγίου Στεφάνου κ. Παναγιώτη Βορριά, οικοδομήθηκε ένα πλατύ κίνημα κατά της εγκατάστασης αυτών των διοδίων με τη συμμετοχή 22 Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων, 2 Περιφερειών (Αθηνών και Ανατολικής Αττικής), του συνόλου των βουλευτών Αττικής όλων των κομμάτων, δεκάδων φορέων και συλλόγων, χιλιάδων πολιτών και πολλών ΜΜΕ.
Με τεκμηριωμένο τρόπο, στηρίξαμε την άποψη ότι, το μέτρο αυτό δεν είναι αναγκαίο, δεν θα λύσει κανένα απολύτως πρόβλημα, όπως σχεδιάζεται να υλοποιηθεί αλλά, αντίθετα, θα επιβαρύνει την περιοχή με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες.
Κατέθεσαμε μια σειρά εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση και λύση του προβλήματος, προς όφελος της πόλης και των πολιτών. Λύσεις που είχαν επεξεργαστεί και οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά αγνόησε επιδεικτικά η τότε πολιτική ηγεσία.
Αποκορύφωμα των πολύμορφων εκδηλώσεων απετέλεσε η συγκέντρωση στις 11 Μαρτίου 2009, με πρωτοβουλία του Δήμου, στο Πνευματικό Κέντρο Αγίου Στεφάνου.
Οι πολλαπλές και στοχευμένες κινητοποιήσεις πολιτών και Τοπικής Αυτοδιοίκησης πέτυχαν το πάγωμα της απόφασης για τοποθέτηση διοδίων στους συγκεκριμένους κόμβους, πάγωμα που διατηρείται από το 2009 μέχρι σήμερα.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ


1. Την ώρα που οι πολίτες δοκιμάζονται από τις συνέπειες της βαθιάς κρίσης, ετοιμάζεται η εγκατάσταση διοδίων στον κόμβο Αγίου Στεφάνου. Πως είναι δυνατό να τοποθετούν διόδια στην περιοχή, όταν δεν τηρήθηκε στο ελάχιστο η πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για  σύγχρονους και ασφαλείς παράδρομους; Όταν δεν υπάρχει συνολική κυκλοφοριακή μελέτη της περιοχής; Όταν δεν παίρνουν υπόψη τους την οικιστική εξέλιξη της περιοχής, που την καθιστά συνέχεια του οικιστικού ιστού της Αθήνας; Όταν δεν υπήρξε, όπως και το 2009, καμιά ουσιαστική διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους;
2. Αυτό συνιστά πρόκληση και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει να πάρει ξανά, όπως το 2009, την υπόθεση στα χέρια της. Όχι για να ρίξει κάποιες ντουφεκιές στον αέρα αλλά για να ξεδιπλώσει, με τον απαραίτητο σχεδιασμό και κλιμάκωση ενεργειών, ένα πλατύ κίνημα, που θα ματαιώσει τα σχέδια, που πάνε να υλοποιηθούν  ερήμην της. Οι πολίτες δεν θα συγχωρήσουν καμιά ολιγωρία από τη δημοτική αρχή.
3. Εμείς ζητάμε:
Κατάργηση των διοδίων της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας εντός της Αττικής
Δημιουργία σύγχρονου και ασφαλούς δικτύου παράπλευρων δρόμων στην ευρύτερη περιοχή για τις τοπικές μετακινήσεις
Συνολική κυκλοφοριακή μελέτη, που να δίνει σύγχρονες λύσεις στο γενικότερο πρόβλημα των κόμβων της περιοχής με τη Νέα Εθνική Οδό
Τελειώνοντας, να τονίσω ότι, προτείνουμε στη δημοτική αρχή και τις παρατάξεις της μειοψηφίας, την επόμενη εβδομάδα, σε ειδική εμβόλιμη συνεδρίαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου, να συζητήσουμε αναλυτικά το θέμα, να αποφασίσουμε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δράσεων και να εκδώσουμε σχετικό Ψήφισμα. Εκεί, εμείς, έχουμε επεξεργαστεί και θα καταθέσουμε συγκεκριμένες προτάσεις.
22.11.2011    Το Γραφείο Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων