Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΟΡΙΩΝ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

               ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ: 02/08/2013


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Δίνουμε στη δημοσιότητα, δελτίο τύπου με πλήρη τεκμηρίωση των ορίων οικισμού της πόλης  του Αγίου Στεφάνου, από την αρχική της ιστορική εμφάνιση, τις κατά καιρούς διοικητικές της υπαγωγές και οργανώσεις, τους χάρτες (από το 1883), την έλευση των Ελλήνων Προσφύγων από τη Μικρά Ασία , μέχρι και μέχρι σήμερα ισχύοντα.



Με την ανάρτησή μας αυτή κλείνουμε, από τη μεριά μας τουλάχιστον, τα θέματα των ορίων οικισμού, των λεγόμενων αναδασωτέων κ.λπ. Ζητάμε, από όλες της Δημοτικές Παρατάξεις, για ακόμη μια φορά, σύμπνοια και επεξεργασία κοινά αποδεκτών προτάσεων και λύσεων.  Αυτό επιτάσσει το καθήκον μας αυτό επιζητούν από μας οι Δημότες.

==============================================================
"ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

Παρέμβαση  του  Δημάρχου  κ. Παναγ. Βορριά  στην  εκδήλωση  της  Επιτροπής  Περιβάλλοντος  Αγ. Στεφάνου   26.02.2008, με  θέμα  το 
Σχέδιο  Πόλης  στον  Άγ. Στέφανο

Κύριε Πρόεδρε,
Κύριοι Συνάδελφοι,
Κυρίες και Κύριοι,

Η πολιτική μας φιλοσοφία, ως  νέα  Δημοτική  Αρχή, είναι να  μην αποκλείουμε από  τη  συζήτηση και το  διάλογο κανέναν Πολίτη – Δημότη, κανέναν  Φορέα ή Σύλλογο. Σε  κανέναν  δεν  κλείνουμε  την πόρτα και όσο εγώ θα είμαι ο Δήμαρχος αυτής της πόλης,  θα υπάρχει  πάντα  βήμα για  τον καθένα που  θέλει  να  εκφράζεται.

Έχουμε συμπεριλάβει  στο  Πρόγραμμα  μας  απόψεις και θέσεις από πολλούς συνδημότες μας, που είχαν να προσφέρουν κάτι νέο στην προσπάθεια μας.

Υιοθετήσαμε και υποστηρίζουμε βασικές αρχές, που αναφέρονται στο περιβάλλον, την αειφορία και την πράσινη οικονομία.

Έχω και  σε  προγενέστερη συνάντηση αναφέρει ότι, δεν μπορώ να δεχθώ  πως  ένα Δημοτικό – Κοινωνικό Πρόγραμμα, που απευθύνεται σε μια σύγχρονη πολιτεία, μπορεί να χαρακτηρίζεται περισσότερο ή λιγότερο  «πράσινο».

Όταν θέλουμε να προσεγγίσουμε το περιβάλλον δεν αρκούν αρθρογραφίες, έντυπα ή τοποθετήσεις ειδικών επιστημόνων ή μη.
Αντίθετα πιστεύω ότι, τα ζητήματα του περιβάλλοντος και της ίδιας μας της ζωής είναι ταυτόχρονα:

·         Θεωρία, που ορίζει το τι είναι περιβάλλον και ποιες είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς προσδιορίζει σαφώς τις σχέσεις μεταξύ επιστημόνων και επιστημών.
·         Πράξη, που οφείλει να δίνει χειροπιαστά αποτελέσματα που στοχεύουν στην βελτίωση της ζωής των πολιτών με στόχους και περιβαλλοντικές πολιτικές.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος, όπως επανειλημμένα έχω επισημάνει σε συζητήσεις μαζί τους, μπορεί  να παίζει  το ρόλο του συμβουλάτορα (Advisor), του ελεύθερου συνομιλητή χωρίς δεσμεύσεις σε θέμα πράσινης οικονομίας, αειφορίας  και περιβάλλοντος.

Πρέπει, όμως, να τονίσω ιδιαίτερα όλες τις κατευθύνσεις ότι, όπως εγώ  αποδέχομαι την ελεύθερη έκφραση και λειτουργία, ζητώ και απαιτώ το ίδιο από  όλους, δεν παζαρεύω την ελεύθερη έκφραση και λειτουργία του Δήμου. Ο καθένας μας έχει να παίξει το δικό του θεσμικό ρόλο.

Ο δικός μου ο ρόλος είναι εντελώς διαφορετικός από εκείνον  οποιουδήποτε φορέα, γιατί εγώ δεν μπορώ με μια συγγνώμη, με  μια  έκφραση «έκανα λάθος», να περνάω πολιτικά και κοινωνικά άβρεχτος. Έχουμε ευθύνη απέναντι στους πολίτες και δημότες μας.

Είναι αλήθεια ότι, έχω δεχθεί επιστολές της Επιτροπής Περιβάλλοντος σχετικά με το πώς  πως βλέπουν την ανάπτυξη της πόλης. Υπογράφω ανεπιφύλακτα τη βασική φιλοσοφία.

Δεν αποδέχομαι όμως λογικές όπως, «να απαγορεύσουμε στις Δημόσιες Υπηρεσίες να έρθουν στον Άγιο Στέφανο»  κλπ.

Γιατί πολύ απλά, εγώ δεν είμαι ακτιβιστής, είμαι Δήμαρχος. Δεν μπορώ να δεχτώ να σχεδιάζεται μια πόλη και όλες οι χρήσεις της να φεύγουν μακριά από τα δικά μας σπίτια  και να πηγαίνουν στα  σπίτια  άλλων.  Στο σπίτι μου μπροστά, χρόνια τώρα, γίνεται η Λαϊκή και  είμαι ο  μόνος  που δεν  έχω υπογράψει να φύγει. Γιατί ακόμη  δεν έχει βρεθεί  λύση για το που θα πάει. Να φύγει από εμένα και να πάει στο σπίτι το δικό σας;

Κυρίες και Κύριοι,

Τον τελευταίο καιρό μέσα από αστήρικτα δημοσιεύματα (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ) και υπερφίαλες  εκπομπές  σε  ΜΜΕ, «μπήκε» για ακόμη μια φορά στο στόχαστρο  ο Άγιος Στέφανος και τα όριά του.

Μαζί με αυτά, είχαμε και  «ολίγο» από Σχέδιο Πόλης, Συντελεστές Δόμησης, Αναδασωτέο, οικοδομικές άδειες, αρμοδιότητες Δήμου και Πολεοδομικού Γραφείου, ακάθαρτα ύδατα που «πίνουμε», αποφάσεις  ΣτΕ  κλπ, κλπ.

Πραγματικά, φοβάμαι ότι, θα γίνω ιδιαίτερο μονότονος, αν αρχίσω να απαριθμώ ένα-ένα όλα εκείνα τα έγγραφα τα οποία τεκμηριώνουν τα όρια του οικισμού. Εκ των πραγμάτων, όμως, είμαι υποχρεωμένος να το κάνω.

Το βασικότερο και ουσιαστικότερο έγγραφο που τεκμηριώνει, με επιστημονικό τρόπο, τα όρια του οικισμού αλλά και τον ίδιο το Δήμο Αγίου Στεφάνου (γιατί σε λίγο και αυτός θα αμφισβητείται) είναι αυτό του  Κεντρικού  Συμβουλίου  Χωροταξίας  και Περιβάλλοντος (ΣΧΟΠ).

Ανατρέχοντας στις σελίδες του κειμένου αυτού, μπορούμε να δούμε «τεκμηριωμένα» και «αποδεδειγμένα» τι  ισχύει  και όχι «τι πιστεύει ο νομικός κόσμος» για τα:

Την πόλη του Αγίου Στεφάνου, από την αρχική της ιστορική εμφάνιση, τις κατά καιρούς διοικητικές της υπαγωγές και οργανώσεις, τους χάρτες (από το 1883), την έλευση των Ελλήνων Προσφύγων από τη Μικρά Ασία (για τους οποίους αποτελεί ύβρη κάθε υποτιμητική αναφορά ):

« Έτσι  εκτός  του  οικισμού  Μπογιατίου ( σημερινή  Άνοιξη) που περιλαμβανόμενος ως αυτοτελής οικισμός στις απογραφές των ετών 1920  και  1928, υπήρχε  αναμφισβήτητα πριν την εφαρμογή των διατάξεων του  από  17/7/1923  Ν. Δ/τος, δηλαδή, πριν  από  τις  27/5/1924  και  οι  οικισμοί  τόσο  του  Αγίου  Στεφάνου, όσο  και  της  Νέας  Ζόργιαννης, υπάρχουν  το  ίδιο  αναμφισβήτητα  πριν  από αυτή  την ημερομηνία  αφού  αφενός  μεν  τα  τοπωνύμιά τους αναγράφονται  στον  χάρτη  κλίμακας  1: 10.000  του  εκδοτικού  οίκου  ΄΄Ελευθερουδάκης΄΄, που  εκτυπώθηκε  το  έτος  1923 (΄΄Σταθμός Μπογιατίου΄΄  και  ΄΄Ζώργιαννη΄΄)  και  αφετέρου  περιλαμβάνονται  ως  αυτοτελείς  οικισμοί  στην  απογραφή  του  έτους 1928  με  334  και  303  κατοίκους  αντίστοιχα  και  επιπλέον  απεικονίζονται  ως  οικισμοί  στον  χάρτη  κλίμακας  1: 20.000  της  ΓΥΣ  που  εκτυπώθηκε  το  έτος  1928.

Έτσι  με  την  με  αρ. πρωτ. 12033/3.6.1940  Απόφαση, που  εκδόθηκε  από  την  αρμόδια, τότε πολεοδομική  υπηρεσία (Γ.Σ.Π.Α.Β.)  με  τις  εξουσιοδοτικές  διατάξεις  των  παρ. 4 και 5  του άρθρου 4 του από  17.7.1923  Ν. Δ/τος, καθορίσθηκαν (αναγνωρίσθηκαν) οι  οικίες  και  τα  άλλα  σταθερά  σημεία, που υπήρχαν στα άκρα του οικισμού  Οίου στις  27/5/1924, όταν  άρχισε η  εφαρμογή  των  διατάξεων  του  στο  σύνολο  της  χώρας.

Συνεπώς, με την πιο πάνω  έννοια η  με  αρ. πρωτ. 12633/8.6.1940  Απόφαση  του  Γ.Σ.Π.Α.Β., αφορά  στα  εσωτερικά  όρια  της Ζώνης και άρα στα πραγματικά όρια του οικισμού Οίου, όπου περιλαμβάνεται και ο οικισμός του Αγ. Στεφάνου, είναι καθόλα νόμιμη και ισχυρή, αφού εκδόθηκε από το αρμόδιο για το σκοπό αυτό όργανο, βάσει των εξουσιοδοτικών διατάξεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 14  του  από  17.7.1923 Ν. Δ/τος  και  επάγεται  όλα  τα  έννομα  αποτελέσματα, αφού δεν προσβλήθηκε με ένσταση ενώπιον του αρμοδίου Υπουργού τους, ανακλήθηκε διοικητικά η ακυρώθηκε δικαστικά και ούτε κρίθηκε παρεμπιπτόντως του ελέγχου άλλης διοικητικής πράξης μη νόμιμη η ανίσχυρη.»

Στη συνέχεια, και με βάση τα όρια του οικισμού, όπως αυτά καθορίστηκαν και με απόφαση του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής το 1976, εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ,  που τα καθιστά «ανίσχυρα» και, συνεχίζοντας, αναφέρει ότι, η υπηρεσία οφείλει εκάστοτε να ερευνά περί των ορίων του οικισμού.

Σύμφωνα με πάγια κρίση του ΣτΕ, για την  χορήγηση οικοδομικής άδειας, η έρευνα διαπίστωσης ανήκει εις την οικεία δια την έκδοση οικοδομικής άδειας  υπηρεσία, δηλαδή στο οικείο Πολεοδομικό Γραφείο.

«Διαπιστώθηκε επίσης από το Πολεοδομικό Γραφείο (Π.Γ.) Καπανδριτίου  και βεβαιώνεται σε πλήθος εγγράφων του (αρ. πρωτ. 916/26.7.1996, 6112/15.9.1998, 1884/15.4.1999, 2286/27.4.1999 κα), ότι ο οικισμός Αγίου Στεφάνου προϋφίσταται της ισχύος του από 17.7.1923 Ν. Δ/τος και τα πραγματικά όρια του συμπίπτουν με τα νομοθετημένα, όπως άλλωστε αναγνωρίσθηκε από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ με την αρ.  71164/4551/14.7.1995 (ΦΕΚ  561Δ) απόφαση  του, με  την  οποία  εγκρίθηκε  το  Γενικό  Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.)  του  Δήμου  Αγίου  Στεφάνου, βάσει  του  οποίου έχει ήδη εκπονηθεί και βρίσκεται στη διαδικασία έγκρισης η παρούσα Πολεοδομική Μελέτη (Π.Μ.) προικοδότησης  του  με σχέδιο πόλης.

Ειδικότερα  όπως  αναφέρεται  στο  916/26.7.1998  έγγραφο  του Π.Γ. Καπανδριτίου, ΄΄ναι, μεν, η  Νομαρχιακή  Απόφαση  30628/1976  διευκρίνησης  και  επαναβεβαίωσης των ορίων του οικισμού  του Δήμου Αγίου Στεφάνου προ του έτους 1923 όπως και η προηγούμενη του 1940, θεωρείται  ότι  στερούνται  κύρους, πλην  όμως  από  το  σύνολο  των  διοικητικών  πράξεων  που  εκδόθηκαν  από  τις  αρμόδιες  Πολεοδομικές  Υπηρεσίες  μέχρι  το  έτος  1983  και  εκδίδονται  από  το  Πολεοδομικό  Γραφείο  Καπανδριτίου  από  το  1983  μέχρι  σήμερα  αποδεικνύεται  ότι  τα  όρια  αυτά  ταυτίζονται  με  τα  πραγματικά΄΄  και  ΄΄ ….. στο  χρονικό  διάστημα  των  55  και  πλέον  ετών  που  έχει  παρέλθει  από  την  έκδοση  της  Απόφασης  12033/1940  έχει  δημιουργήσει  πραγματική  κατάσταση  με  την  ανέγερση  πλήθους  οικοδομών (κατοικιών, καταστημάτων, γραφείων  κλπ)  τη  μεταβίβαση  ακινήτων  και  άλλων  σχετικών  πράξεων  που  χρήζουν  περαιτέρω  έννομης  προστασίας  και  δεν  υφίστανται  λόγοι  δημοσίου  συμφέροντος  που  επιβάλλουν  την  ανάκληση  των  πιο  πάνω  ορίων  πολύ  περισσότερο  αφού  όλες  αυτές  οι  πράξεις  στηρίζονται  στη  διαπίστωση  ταύτισης  των  νομοθετημένων  με  τα  πραγματικά  τοιαύτα΄΄.

Ακόμα, όπως αναφέρεται το 1996, σε  έγγραφο του Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΧΩΔΕ, που απευθύνεται στο Τμήμα Νομικών Υποθέσεων της Δ/νσης Προστασίας Δασών του  Υπουργείου Γεωργίας, μετά την έγκριση του ΓΠΣ (1995), «προωθείται η εκπόνηση των αντίστοιχων πολεοδομικών μελετών ως μόνος τρόπος εξασφάλισης της απαραίτητης για τον οικισμό κοινωνικής υποδομής ανεξάρτητα των εμφαινομένων στο προσωρινό κτηματικό χάρτη του 1993»  αφού:

Α. Η απόφαση του Νομάρχη δεν έχει ακυρωθεί (αναγράφονται σειρά από αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων καθώς και σχετική γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους).
Β. Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 3 του νόμου 998/79, περιοχές που καταλαμβάνονται από οικισμούς προϋφιστάμενους του 1923  δεν υπάγονται στις διατάξεις του νόμου αυτού.

«Συνεπώς, ναι, μεν  η  με  αρ. 30628/2903/28.9.1973  Απόφαση  της  Νομαρχίας  Αττικής  κρίθηκε  από  το  ΣτΕ  ανίσχυρη, πλην, όμως  τα  όρια  του  οικισμού  προ  του  1923  του  Αγίου  Στεφάνου  που  καθορίζονται  με  αυτή  διευκρινίζοντας  και  επιβεβαιώνοντας  τα  εσωτερικά  όρια  της  ζώνης, που  αναγνωρίστηκαν  με  την  αρ. 12033/8.6.1940  Απόφαση  του  Γ.Σ.Π.Α.Β., κατ΄ εφαρμογή  των  διατάξεων  των  παρ. 4  και  5  του  άρθρου  14  του  από  17.7.1923  Ν. Δ/τος, όπως  διαπιστώθηκε  από  το  Π.Γ.  Καπανδριτίου  και  απεικονίζονται  στον  χάρτη  Π.1  που  συνοδεύει  την  με  αρ. 71164/4551/14.7.1995  Απόφαση  του  Υπουργού  ΠΕΧΩΔΕ  με  την  οποία  εγκρίθηκε  το  Γ.Π.Σ., συμπίπτουν  με  τα  πραγματικά.

Σύμφωνα  με  τις  διατάξεις  του  εδαφίου  ε΄ της  παρ. 6 άρθρου  3  Ν. 998/1979 (ΦΕΚ 289Α, οπωσδήποτε, δεν  υπάγονται  στις  διατάξεις  του  Νόμου  αυτού, εκτός  των  άλλων  και ΄΄Αι  περιοχαί  δια  της  οποίας  υφίστανται  εγκεκριμένα  έγκυρα  σχέδια  πόλεως  ή  καταλαμβάνονται  υπό  οικισμών  προϋφισταμένων  του  έτους  1923΄΄.

Έτσι  σύμφωνα  με  τις  παραπάνω  διατάξεις  του  Ν. 998/1979, δεν  υπάγονται  στις  διατάξεις  του  Νόμου  αυτού, ολόκληρη  η  περιοχή  του  οικισμού  του  Αγίου  Στεφάνου  η  οποία  περικλείεται  από  τα  πραγματικά  όριά  του, που  όπως  διαπιστώθηκε  από  το  Π.Γ. Καπανδριτίου  και  απεικονίζεται  στον  χάρτη  Π.1  που  συνοδεύει  το  Γ.Π.Σ.,  συμπίπτουν  με  τα  καθοριζόμενα  στην  30628/2963/28.9.1976  Απόφαση  της  Νομαρχίας  Αττικής, ως  διευκρίνιση  και  επιβεβαίωση  των  εσωτερικών  ορίων  της  Ζώνης, που  αναγνωρίσθηκαν  με  την  12033/8.6.1940  Απόφαση  του  Γ.Σ.Π.Α.Β.  κατ΄ εφαρμογή  των  διατάξεων  των  παρ.  4  και  5  του  άρθρου  14  του  από  17.7.192  Ν. Δ/τος.»

Θέσεις  του  Υπουργείου Γεωργίας

Το Υπουργείο Γεωργίας, με έγγραφό του το 1993, επικαλούμενο την απόφαση του ΣτΕ, ζήτησε την τροποποίηση της σχετικής απόφασης του Νομάρχη του 1976, πλην όμως το μόνο αρμόδιο για το θέμα αυτό ΥΠΕΧΩΔΕ, απέρριψε το αίτημα αυτό.

Στη συνέχεια παρατίθενται αποφάσεις του Υπουργείου Γεωργίας με τις οποίες:

1.      Επιτρέπει την κατάτμηση 50 στρεμμάτων ευρισκομένων εντός ορίων οικισμού (1950).
2.      Το Δασαρχείο Πεντέλης (1991) αναγνώρισε ότι, τα όρια της οικιστικής περιοχής της κοινότητας Αγίου Στεφάνου, που προϋπήρχαν του 1923, καθορίστηκαν με  απόφαση του 1940 και στη συνέχεια διευκρινίστηκαν με την απόφαση του Νομάρχη του 1976  «ισχύουσα έτι ακόμη».
3.      Ο Υπουργός Γεωργίας, το 1993 με απόφασή του, πέραν όλων των άλλων, κάνει αποδεκτή σχετική γνωμοδότηση της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με την οποία κρίθηκε ότι, πρέπει να διορθωθεί η εγγραφή στο Κτηματικό Χάρτη και στον κτηματολογικό πίνακα έκτασης, επειδή εμπίπτει στα όρια του οικισμού Αγίου Στεφάνου, όπως ορίστηκαν με την Νομαρχιακή απόφαση του 1976. Ακόμη, ο Υπουργός Γεωργίας αναφέρει ότι, μπορεί να κρίθηκε ανίσχυρη η πράξη του Νομάρχη από το ΣτΕ, κάνει όμως αποδεκτή την 455/93 γνωμοδότηση  της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους  - «αποτελεί δεδικασμένο που δεσμεύει κατά τη δίκη επί της οποίας εξεδόθη διαδίκους σε κάθε μεταγενέστερη ενώπιον άλλου δικαστηρίου διαφορά ….».
4.      Το Δασονομείο Αγίου Στεφάνου, το 1999, επισημαίνει τελικά από τα στοιχεία που δόθηκαν από το Δασαρχείο Πεντέλης ότι, «η έκταση στην οποία αφορά η άδεια οικοδομής (αναγράφεται ο αριθμός) εμπίπτει στον προϋφιστάμενο οικισμό Αγίου Στεφάνου ….. για τον οποίο η Πολεοδομία Καπανδριτίου εκδίδει νόμιμες άδειες».

«Τέλος  το  σύνολο  των  εκτάσεων  που  βρίσκονται  εντός  των  πραγματικών  ορίων  του  οικισμού  Αγίου  Στεφάνου, που  συμπίπτουν  με  τα  καθοριζόμενα  με  την  30628/2963/1976  Απόφαση  της  Νομαρχίας  Αττικής, ως  διευκρίνιση  και  επιβεβαίωση  των  εσωτερικών  ορίων  της  Ζώνης  του, που  αναγνωρίσθηκαν  με  την  12033/8.6.1940  πράξη  του  Γ.Σ.Π.Α.Β., κατ΄ εφαρμογή  των  διατάξεων  των  παρ. 4  και  5  του  άρθρου  14  του  από  17.7.1923  Ν. Δ/τος  περιλαμβάνονται  εντός  του  ενιαίου  κτήματος  Σταμάτας – Διονύσου, η  κυριότητα  του  οποίου  ανήκε  στους  κληρονόμους  του  Ασημάκη  Ηλιόπουλου, όπως  κρίθηκε  οριστικά  τελεσίδικα  και  αμετάκλητα  με  τις  7/1987  και  8/1987, 15778/1988  και  1230/1991  Αποφάσεις  του  Πολυμελούς  Πρωτοδικείου  Αθηνών, του  Εφετείου  Αθηνών  και  του  Αρείου  Πάγου, αντιστοίχως, με  διαδίκους  τους  κληρονόμους  αυτούς  και  το  Ελληνικό  Δημόσιο  και  αναγνωρίστηκε  από  τον  Εισαγγελέα  Πρωτοδικών  με  την  7/39792/19.8.1991  Γνωμοδότηση  του, με  την  οποία  επετράπη  η  σύνταξη  συμβολαίων  στη  περιοχή  αυτή.»

Κυρίες και Κύριοι,

Μετά από την ανωτέρω αναφορά μας νομίζω κανένας Πολίτης – Δημότης δεν μπορεί να αισθάνεται ότι έχει παρανομήσει, ότι έχει χρησιμοποιηθεί  ή ότι  είναι μέρος ή τμήμα κυκλωμάτων.

Δεν νομίζω ότι, μπορεί ο Άγιος Στέφανος να εξακολουθεί να είναι πεδίο αμφισβητήσεων νομικών θεμάτων ή «δεγλερικών κατάλοιπων».

Οι πόλεις δεν είναι Forum, όπου μερικοί μπορούν να παίζουν με τις τύχες των πολιτών, μακριά από τα προβλήματα, μακριά από τις δομές των Δήμων.

Για μας, δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση των ορίων του Οικισμού.

Είμαστε υπέρ του Σχεδίου Πόλης, και μέσω αυτού του καθορισμού  χρήσης γης και του καθορισμού Συντελεστών Δόμησης, που θα προστατεύουν το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής αλλά και τις ιδιοκτησίες.

Όσοι θέλουν  να βοηθήσουμε τον Άγιο Στέφανο προς την κατεύθυνση αυτή, ας έρθουν  να βοηθήσουν να βρούμε λύσεις ναι επιλύσουμε οριστικά  το θέμα.

Ο οικισμός του Αγ. Στεφάνου, κατά τους ειδικούς, είναι ίσως από τους πιο σαφώς τεκμηριωμένους οικισμούς της Ελλάδος. Προκαλώ κάθε πολίτη να βρει  ένα αυθαίρετο στον Άγιο Στέφανο, ένα σπίτι που να μην έχει κτιστεί με νόμιμη άδεια. Ας μου βρούνε ένα…

Εάν τελικά αποδεχθούμε ότι, ο Άγιος Στέφανος δεν έχει όρια, να βγούνε και να πούνε στον κόσμο, ότι είναι κτισμένος  μέσα σε δάσος.

Αν θέλουν, ας σταματήσουμε τη ζωή στο 1940. Ας πάνε στην ΕΕ και ας πάρουν πίσω  τα  χρήματα, που δόθηκαν για την κατασκευή των υποδομών.

Ας έρθει η διοίκηση, να αποζημιώσει όλο τον κόσμο και να κλείσει φυλακή όλους τους υπαλλήλους, που δεν έκαναν όλον αυτό τον καιρό, αυτό που έπρεπε να κάνουν.

Αγαπητοί Φίλοι,

Δεν αναφέρθηκα καθόλου στο «Αναδασωτέο της Αγίας Παρασκευής», ούτε βέβαια στο τι κάναμε ένα χρόνο τώρα για το Σχέδιο Πόλης. Πιστεύω ότι, όλοι όσοι έχουν το πρόβλημα στην Αγία Παρασκευή, γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα και κυρίως από τους όψιμους υποστηρικτές τους και από αυτούς που «ξυπνούν» από τον ύπνο της πολιτικής τους ένδειας και καφενειακής τους ενασχόλησης, τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, τόσο από πλευράς Νομαρχίας, όσο και από πλευράς Δήμου. Είναι, συνεπώς, καλύτερα να μιλήσουν οι ενδιαφερόμενοι και όχι εγώ.

Για το Σχέδιο Πόλης, έχουμε αποταθεί σε ειδικούς επιστήμονες (πολεοδόμο και νομικό), παραθέτοντάς τους σχετικά ερωτήματα. Η διαδικασία αυτή έχει κρατήσει περισσότερο από 3 μήνες και το αποτέλεσμα των προτάσεων τους δεν είναι για μας ικανοποιητικό. Προσπαθούμε να βρούμε την καταλληλότερη λύση για να μην έχουμε πάλι τα ίδια προβλήματα.

Εδώ δεν κάναμε κανένα αναψυκτήριο.  Έχουμε ένα δομημένο ιστό, αυτός είναι ο ιστός, αυτά είναι τα όρια αποδεικνύονται από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρέπει να τελειώσει αυτή  η ιστορία.

Υπάρχει μια απαράδεκτη επιστολή του Υπουργείου Γεωργίας που έχει συνταχτεί από κύκλους που έχουν αναλάβει εργολαβικά να σώσουν την Ελλάδα………. Ο  Πόντιος Πιλάτος δεν μπορεί να ζει στο διηνεκές.

Θα απαντήσουμε εμπεριστατωμένα σε αυτούς και θα ζητήσουμε τη συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό.  Θα συζητήσουμε και με άλλους κοινωνικούς εταίρους της πόλης και θα φέρουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο για ψήφιση σχετικής εισήγησης.

Από τη στιγμή  που τελειώσει το θέμα των ορίων του οικισμού, η πάγια θέση μου είναι ότι, αφού έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ η πρώτη Πολεοδομική  Ενότητα,  και  γενικά το Σχέδιο Πόλης, θα πρέπει να  γίνει μια επανεξέταση  και  επίλυση των όποιων και όσων αδικιών και αδυναμιών έχει το Σχέδιο. Ας προχωρήσουμε σε ένα Σχέδιο, που θα κάνει την πόλη βιώσιμη. Γιατί, σε λίγο, αυτή η πόλη δεν θα ζει!


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΡΡΙΑΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ"



                                   
Γραφείο Τύπου